28 mei 2013

Shabby Chic bloemen van stof gemaakt!


Vandaag even een snel berichtje tussendoor.
Ik ben een beetje aan het experimenteren
geslagen met het maken van stoffen bloemen.

Afgelopen zaterdag lapjes van € 1,- op 
de plaatselijke markt gehaald en 
daar heb ik verschillende bloemen 
van gemaakt.

De grijs/ witte bloem en de grijs/bruine bloem
zijn van voeringstofjes gemaakt.
Mooie splitpen met parel erop 
en een mooi ice steentje.

Na het bevestigen alles goed los gerafeld
en klaar waren de eerste bloemen.



Voor de volgende bloem heb ik een wat groffer stofje
gebruikt waardoor het een beetje op wit jute leek.
Ook dit stofje is weer goed losgerafeld.
Wat kralen in het hart gelijmd.


De laatste bloem heb ik van broderie stof gemaakt,
wat parels en een bling steentje in het hart.
Deze vond ik zelf het minst leuk geworden
en moest meteen aan een rozet denken,
maar ach, ook dit zal ik vast wel weer ergens
voor kunnen gebruiken. :-)




Hieronder nog een close up van de gerafelde voeringstof.
Doordat dit voering met een kleurglans was,
kreeg ik 2 kleuren en dat vind ik wel een mooi
contrast geven.
Doordat de bloemen van stof zijn gemaakt,
 voelen ze ook lekker soepel en zacht aan.
:-)



De volgende keer zal ik laten zien wat ik
ermee gemaakt heb.

Dus als jullie nog restjes stof hebben liggen,
dan is dit een mooie manier om deze 
op te maken en een cadeautje, doosje etc.
leuk te pimpen!

.....
Het enige nadeel was alleen dat ik een 
heel spoor van draadjes achterliet door
het hele huis, ha, ha, maar dat 
mag de pret niet drukken, toch?

Groetjes,

Marjolein 

ps. Ik neem de bloemen ook morgenavond mee naar de 
'Ladies Night' bij Gerda's Hobbyshop te Putten.
Dus als jullie ze in het echt willen bekijken
dan kan dat morgenavond!



7 opmerkingen:

  1. Goh, die zijn echt SUPERMOOI!! Zal best een werkje geweest zijn, maar heel apart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk!!! Prachtige stoffen bloemen. Helaas kom ik morgen niet naar Putten...
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Marjolein, wat een super gave bloemen. Ze zijn prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat een superleuk idee, ik vind ze heeeel mooi!!! :)
    Krijg zin om het ook een keer te proberen!
    Liefsxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze gaaf!!! Wil je een keertje verklappen hoe je ze precies gemaakt hebt, want lapjes stof liggen er hier nog genoeg.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen