7 januari 2016

PTI - Petite Places - Nativity - 50 Kerstpresentjes voor de kinderen van onze kerk


Voor de kinderen van onze kerk
maak ik altijd met speciale feestdagen
 een presentje voor na de dienst.

Mijn streven is om een symbolische 
boodschap mee te geven.
Omdat er bij ons vooral 
veel kleine/ jonge kinderen zijn, 
probeer ik het ook beeldend te maken.


Dit jaar besloot ik van PTI - Petite Places: Nativity 
daarvoor te gebruiken in de 
kleurcombinatie Kraft/ wit.


De tekst die ik uitgezocht had 
vond ik passend bij deze tijd waarin 
zoveel mensen op de vlucht zijn
en er vervolgens achter komen dat ze 
niet overal even welkom zijn.

Ruim 2000 jaar na de geboorte van Jezus
 blijkt er nog maar weinig veranderd te zijn...


Grappig detail is dat ik niet wist 
waar de dominee over zou preken,
laat het nou precies deze tekst zijn!
En dan ook letterlijk deze tekst! 
Mooi is dat als alles zo samen valt...

Helaas is het lastig fotograferen, 
zonder behulp van mijn spiegelreflexcamera
:-(



Om duidelijk te maken hoe klein het was, 
zie de foto hieronder.
Iedereen weet vast wel 
hoe groot de Distress Inkpads 
en refills zijn, dus met het presentje ernaast
is heel duidelijk te zien hoe klein het was.


En dan ook nog 50 stuks, 
zucht....
maar wat vonden ze het leuk!! 
Er waren een paar over, maar die 
vonden gretig aftrek bij de oma's 
en tante's.

Veel van mijn presentjes hebben de mensen 
nog steeds staan, dus dat is fijn.
Een gemeentelid dat onderwijzeres is 
op de lagere school
 heeft mijn hele verzameling in haar klas staan.

De tekst staat onder het 'stolpje'.
Met Pasen heb ik dit ook gebruikt, 
maar dan met het lammetje van MD
en een klein houten kruisje.
Het stolpje is weer het plastic 
wegwerp wijnglas van de AH.
:-)

Groetjes,

Marjolein 






4 opmerkingen:

  1. Superleuk gedaan!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjolein,
    wat supermooi gemaakt, ik heb even gekeken naar je Paas post, die was ook al zo mooi..
    Wat een geduldwerkje om er zoveel te maken,maar natuurlijk wel super, dat ze er zo blij mee zijn,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh...wat heb je dit ook weer ongelooflijk mooi gedaan, Marjolein.
    Een heel werk, maar wat fijn als het dan zo gewaardeerd wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk!! Maar heel erg mooi geworden, begrijpelijk dat iedereen daar heel blij van werd! En wat een toeval dat de dominee deze tekst koos, dat maakt het nog specialer.

    BeantwoordenVerwijderen