7 november 2019

Herfst cadeautje + demo techniekvoorbeelden met pigmentpoeders


Echt herfstweer buiten, 
binnen lekker gezellig met een cappuccino 
en nog wat dingen die ik onlangs 
gemaakt heb.
Een paar weken terug ging ik 
met onze vast groep vrijwilligers 
van Gerda's Hobbyshop naar de film.
Ik probeer meestal om met een uitje 
ook iets leuks te geven, 
 met een kleine eigen creatie.


Het werd een tasje gevuld met thee,
lekkere chocolaatjes, een herfstkaart en 
dit keer een openhaard lantaarntje.
Paste perfect bij de openhaard stencil 
 van Marianne Design die 
Marleen van der Most ontworpen heeft. 


We zijn met z'n zessen, 
dus ik heb 5 kaarten gemaakt.
Het woord herfst heb ik met houten letters 
gemaakt, staat gezellig op de schouw. :-)
Klein rijmpje erbij, want ik was lekker op dreef!


Ziet er feestelijk uit, toch?
Ze waren er allemaal blij verrast mee.


Nu nog wat materiaal wat ik tijdens de demo 
 op de Hobbybeurs heb laten zien.
Heerlijk met pigmentpoeders gewerkt, 
blijft leuk om te doen.


Dit is mijn favoriet.
Ik moet er nog kaarten van maken, 
maar dat komt nog!




En natuurlijk kun je met de poeders 
veel meer, dus ook techniek met pigmentpoeders 
en stencils laten zien.
Je gebruikt het stencil dan zowel voor een positieve
als een negatieve print, heel tof!
Zeg maar 2 voor de prijs van 1.


Tja, ook de vlinderstempel van Studio Light 
mocht natuurlijk niet ontbreken!


Heb hier nog geen teksten op gedaan, 
dat doe ik pas op het moment dat ik weet 
voor wie en welke gelegenheid ze zijn.
Dan 'kleed' ik ze verder aan.




Later vandaag zal ik ook nog een voorbeeld laten zien
voor een kerstkaart workshop die ik a.s. zaterdag 
bij Gerda's Hobbyshop mag houden
met stempels en inkt.
Het is een aanschuifworkshop, 
dus iedereen kan zo aanschuiven 
als er plek is, je hoeft je niet vooraf 
op te geven.
Kosten zijn €5,00

Dus als je zin hebt en tijd, 
kom dan gezellig langs!

Groetjes,

Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke presentjes, de dames boften!
    Ik vind je pigmentpoeder kaarten helemaal mooi, dat worden vast top kaarten als alles eenmaal klaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You have been SO busy!! Such thoughtful gifts and a beautiful card - I love how much thought you put into it so it all connects. And what a beautiful use of the pigment powders. I am not a huge fan of using them - kind of like I don't love watercolors. You have to let go of control and just let it do its thing - and I am not good at that. But I do love the results when other people use it. LOVE it with each of those image. I especially like the candles - it's the perfect look!

    BeantwoordenVerwijderen