21 maart 2014

Felicitatiekaartje voor 50 jarig huwelijksjubileum en......... een heerlijke tompouce! Mmmmmm


Voor een 50 jarig huwelijksjubileum
wilde ik een kaartje maken,
met 'n maritiem thema.

Het echtpaar heeft namelijk
een palingrokerij.
2 Zonen en een dochter ( mijn schoonzus) 
die dagelijks meehelpen in het familiebedrijf.
En een schoonzoon (mijn zwager!)
die palingvisser is.

Op hun eigen uitnodigingskaart
hadden ze een beeltenis van een zeilschip,
dus vandaar dat ik dat terug 
wilde laten komen op mijn eigen kaart.


Eerst had ik het bloemetje zo
gebruikt, maar ik vond de 
kleur teveel afwijken.
Dus heb ik het bloemetje
er weer af gehaald en
er een klein roosje opgelijmd.
Beter!

Heel rustig gehouden, prachtig papier 
van een Maja paperpad gebruikt.

Om het toch iets 'feestelijks' te geven
heb ik in de hoeken swirls  gestempeld
en geëmbost met oud zilver.


Het lijstje is zelfgemaakt met papierklei
van Martha Stewart. ( het getal staat helaas
niet helemaal recht, zucht)

De tekststempel is van een oudere Marianne Design
stempelset, die perfect bij deze kaart past.


Op deze foto's kun je zien 
hoe mooi subtiel
de swirls glanzen.


Het kleine hoekje wat van het kant
onder het papier vandaan piept,
heb ik er nog even afgeknipt
voordat de kaart de envelop 
ingeschoven werd.

Tja, zulke dingen zie ik nou
altijd als ik de foto's al genomen heb,
zucht......


Toen was het tijd voor een lekker
typisch Nederlandse lekkernij......
een heerlijke tompouce,
mmmmmmm!

Groetjes,

Marjolein 

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kaartje Marjolein!
    Het kadertjes is prachtig...ik vind het een stijlvolle kaart.
    En wat een heerlijke tompoes....je zou er zo in bijten....haha!

    groetjes en een fijn weekend, Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige kaart, Marjolein.
    Wat heb je dat mooi gedaan!
    En die tompouce......wat zal dat lekker geweest zijn!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! De zachte tinten , het kader en de glanzende swirls!

    BeantwoordenVerwijderen