14 november 2012

Clean and simple: Kerstkaarten in Craft



Vandaag Clean and Simple Kerstkaarten.
Het kerstdorpje en het mooie frame
zijn mallen van Marianne Design.
Klein stukje organzalint met een Helleborus met 
plakstrass. De bloem is een Doo Hickey van Magnolia.
Het frame en het dorpje zijn met 3D tape vastgezet, 
om iets meer diepte te krijgen.
Onder het Kerstdorpje heb ik wat 
sneeuw en glasglitter gebruikt.
Binnenkant heb ik afgewerkt met gewoon wit karton.
Afhankelijk van wat voor tekst er aan de binnenkant komt
kan ik evt. nog wat sneeuwvlokjes of swirls erbij stempelen.


Gewoon wit basiskarton voor de kaart, 
waarvan ik 2 hoeken met een afrondpons heb bewerkt.
Verder nog wat Craftcardstock.
Ik heb een stipjes embossingmal van Cuttlebug 
gebruikt en de sneeuwvlok is een Nestabilitie, 
net als het ovalen frame waar ik een stempeltje 
gebruikt heb van de nieuwe Friends Forever
clearstamps. Het tekstje aan de zijkant komt van een 
oudere serie stempels van Marianne Design.
Alles is gestempeld met de prachtige inkt van Hero Arts!
Nog wat twine in blauw/wit en een paar
jinglebells van Xenos.
Afgewerkt met heel iets Stickles glitterlijm.


Hier een kaart die rechtop staat en waar ik gewoon
basis wit karton gebruikt heb met Craftcardstock.
Het frame is een embossingmal van Cuttlebug, erg mooi.
Het kleine hertje is een mal van Marianne Design,
van een Kerstserie van vorig jaar, die ik vervolgens met 
3D-tape heb opgeplakt.
Heel klein ministrikje en een brad maken het geheel af.



Het is natuurlijk wel heel iets anders dan Magnolia kaarten maken,
maar van tijd tot tijd mag ik ook graag dit soort kaarten maken
zoals deze Clean and Simple kaarten in Craftcardstock.

*
Sometimes
less is more!

*

Groetjes,

Marjolein 

Ps. Ik ga deze week een Candy op mijn blog plaatsen,
maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dit bericht bovenaan mijn blogberichten kan houden...
...dus nog even geduld...




3 opmerkingen:

  1. 'Clean & simple' is juist door de eenvoud prachtig! ...en echt helemaal iets anders dan Tilda :-)

    Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roelie,

      Dank je wel! En ik vind het inderdaad ook leuk om dit soort kaarten te maken. Niet iedereen houdt van drukke/ cute stempel kaarten. :-) Groetjes, Marjolein

      Verwijderen
  2. Door de eenvoud zo mooi leuk om te zien wat een ander maakt.
    Mijn buurvrouw en ik waren afgelopen zaterdag bij Gerda in de winkel en ik ben nu gelijk volger geworden zou het leuk vinden als je bij mij ook even zou komen kijken groetjes van Joke Mulder

    BeantwoordenVerwijderen